Image

Zoek je met spoed een energieleverancier?

Wij helpen je graag! Vraag je ons om binnen 30 dagen gas en/of elektriciteit te gaan leveren, dan is er sprake van een spoedaanmelding. Hier leggen we per situatie uit hoe wij dit voor je regelen.

Spoedaanmelding energie bij verhuizing

Door alle drukte van de verhuizing ben je vergeten om een contract af te sluiten bij een energieleverancier. Geen probleem! ENGIE zorgt ervoor dat je binnen korte tijd comfortabel kunt wonen. Je hoeft alleen een spoedaanvraag energie aan ons door te geven. Hiervoor volg je de volgende stappen:

  1. Je meldt je aan via onze website door bij het aanmelden jouw energieverbruik en adres op te geven. 
  2. Geef bij het invoeren van jouw gegevens door op welke datum je de sleutel van de nieuwe woning ontvangt.
  3. Je krijgt een bevestiging van jouw voorlopige aanmelding. Vervolgens vragen wij om een kopie van de huur- of koopovereenkomst.
  4. Ontvangen wij de juiste informatie? Dan zorgen wij dat de voorlopige aanmelding definitief wordt. Je ontvangt een bevestiging van jouw contract bij ENGIE.
  5. Gefeliciteerd! De energielevering start. Geniet comfortabel van jouw (nieuwe) woning!

Niet verhuisd, wel een spoedaanvraag

Ben je niet verhuisd, maar wel met spoed op zoek naar een nieuwe energieleverancier? Wij helpen je graag om comfortabel te kunnen wonen. Het is belangrijk om te weten dat wij bij deze spoedaanvraag voor energie zónder verhuizing een waarborgsom voorwaardelijk stellen. Deze bedraagt € 200,- per aansluiting. Heb je een gasaansluiting en een elektriciteitsaansluiting nodig? Dan bedraagt de totale waarborgsom € 400,-. Bij een spoedaanvraag kan er afgezien worden van de 14 dagen bedenktijd.

Volg deze stappen voor een spoedaanmelding:

  1. Je meldt je telefonisch aan bij onze Klantenservice via 088 444 66 66.
  2. Voor de betaling van de waarborgsom ontvang je per e-mail een factuur.
  3. Hebben wij de betaling ontvangen? Dan maken wij de aanmelding in orde.
  4. Je ontvangt een bevestiging van jouw contract bij ENGIE.
  5. Onze energielevering start!

Wat gebeurt er na jouw aanmelding?

  1. 1

    Je ontvangt direct een bevestiging per mail

  2. 2

    Je hebt 2 weken bedenktijd

  3. 3

    We zeggen jouw huidige contract op

  4. 4

    Je geeft online de meterstanden aan ons door

  5. 5

    Welkom bij ENGIE!

Direct aanmelden met spoed

Wanneer vragen wij een waarborgsom?

Wij vragen een waarborgsom: 

  • wanneer je een spoedaanvraag voor energie bij ons doet zonder dat het om een verhuizing gaat;
  • wanneer je in het verleden bij ons een (langdurige) betalingsachterstand hebt gehad;
  • wanneer er twijfel is over het betaalgedrag.

Mocht het namelijk niet lukken om de maandelijkse energiekosten te betalen, dan heeft de leverancier altijd nog de waarborgsom achter de hand. Betaal je netjes de energiefactuur tijdens het contract, dan krijgt je de volledige waarborgsom uiteraard terug.

Uitzondering mogelijk voor klanten met een bewindvoerder

Wij vinden het belangrijk dat iedereen in Nederland is voorzien van energie. Daarom kunnen wij een energieleverancier zonder borg zijn voor mensen die onder bewind staan. Hier hebben wij veel ervaring mee en willen je hier dan ook graag mee helpen en je voorzien van advies. Meer over aanmelden voor klanten onder bewind.

Hoe snel wordt er energie geleverd na een spoedaanvraag?

Na jouw aanvraag gaan wij direct aan de slag om de levering zo snel mogelijk in orde te maken. Wij streven ernaar om de versnelde aanmelding binnen een dag af te ronden en de levering van gas en/of stroom binnen 24 uur te starten.

Regel online je spoedaanmelding