Een verhuizing is vaak een hectische periode waarin je veel moet regelen. Wij helpen je hier graag bij! Via MijnENGIE verhuis je jouw energiecontract eenvoudig mee naar je nieuwe woning. Zo loopt je huidige contract gewoon door, alleen op een ander adres. Maar natuurlijk wel met dezelfde tarieven en tegen dezelfde voorwaarden. Dat is het gemak van ENGIE.
Zodra je het verhuisformulier hebt ingevuld, gaan wij aan de slag. Is de verhuizing volledig verwerkt? Dan ontvang je binnen 2 werkdagen een bevestiging per mail of via de post.
Mochten wij vragen hebben over je verhuizing, of dit niet kunnen verwerken, dan nemen we telefonisch contact met je op.
2
Start levering op nieuwe adres
We starten met leveren op je nieuwe adres op de afgesproken datum. Op de dag dat wij gaan starten met leveren, ontvang je hier een e-mail over.
Omdat wij starten met leveren op een nieuw adres, hebben wij de meterstanden van je nodig. Indien er slimme meters aanwezig zijn, lezen wij die uit op de dag dat wij starten met leveren. Zijn er geen slimme meters aanwezig? Dan ontvang je van ons een verzoek om je meterstanden door te geven.
3
Stop levering op oude adres
Is de datum van de sleuteloverdracht van je oude woning nog niet bekend? Geen probleem! Wij verwerken de verhuizing gewoon en leveren tijdelijk op 2 adressen. Zodra de datum van de sleuteloverdracht van je oude woning bekend is, geef je dit telefonisch aan ons door via 088 - 444 66 66.
Verhuizen: een mooi moment om te verduurzamen
Er zijn veel manieren om je woning te verduurzamen, maar de manier waarop is voor iedereen anders. Een mooi moment om te beginnen is bij een verhuizing of verbouwing. Daarom helpen wij met overzicht en inzicht om zelf, of samen met ons, de beste keuzes te maken. Want energie besparen is leuk, maar waar kun je het beste beginnen?
Ga aan de slag en ontdek welke keuzes bij jouw situatie passen. In het Verhuis- & Verbouwmagazine vind je 10 tips om direct aan te pakken, en 5 grotere maatregelen om samen op te pakken. Vul hieronder je e-mailadres in en ontvang direct het Verhuis- & Verbouwmagazine.
Persoonlijk advies?
De mogelijkheden voor verduurzamen zijn eindeloos. Maar de beste volgende stap is voor iedereen anders. Wil je in jouw nieuwe huis aan de slag en de maatregelen in de goede volgorde nemen? We helpen je graag. Samen kijken we naar een logische volgende stap voor jouw situatie. Bel geheel vrijblijvend met onze energieadviseurs voor passend advies.
Wij vragen je om je verhuizing in ieder geval 2 weken voor de sleuteloverdracht aan ons door te geven. Zo hebben wij voldoende tijd om de verhuizing te verwerken. De datum van de verhuizing moet altijd in de toekomst liggen. Het is niet mogelijk om een verhuizing met een datum in het verleden door te geven.
Ja, zeker! Het contract kan je gewoon meenemen naar je nieuwe woning. Alle tarieven en voorwaarden blijven hetzelfde. Wij zullen wel opnieuw je termijnbedrag gaan berekenen op basis van het historische verbruik op je nieuwe adres. Via MijnENGIE en de ENGIE-app kun je heel eenvoudig zelf je termijnbedrag wijzigen.
Als je verhuist naar een verzorgingstehuis, heb je daar vaak geen eigen energiecontract nodig. Dit betekent dat het contract in de meeste gevallen moet worden beëindigd. Voor het beëindigen van het contract kun je telefonisch contact met onze Klantenservice opnemen via 088 444 66 66.
Wat leuk dat je gaat samenwonen! Je kunt je contract gemakkelijk meeverhuizen naar je nieuwe woning. Is er al een energiecontract op je nieuwe adres? Dan zeggen wij de overeenkomst met de huidige leverancier voor je op. Is het niet mogelijk om je contract mee te verhuizen naar je nieuwe woning? Neem dan contact op met onze Klantenservice om het contract te beëindigen. Je kunt ons bereiken via 088 444 66 66.
Een overeenkomst van ENGIE Nederland kan je helaas niet meenemen als je verhuist naar het buitenland. Je contract moet je in dat geval beëindigen. Houd er wel rekening mee dat er opzegkosten in rekening kunnen worden gebracht. Neem voor het beëindigen van het contract contact op met onze Klantenservice via 088 444 66 66.
Ja, zeker! Je kan je nieuwe adres alvast bij ons aanmelden. Zelfs als de datum van de sleuteloverdracht van de oude woning nog niet bekend is. Je geeft je verhuizing eenvoudig digitaal aan ons door via MijnENGIE of de ENGIE-app. Wij blijven doorleveren op het oude adres totdat je dit zelf stopzet. Je kunt de levering op je oude adres stopzetten door contact op te nemen met onze Klantenservice via 088 444 66 66.
Ja hoor, dat is geen probleem. Je kunt de verhuizing gemakkelijk doorgeven via MijnENGIE of de ENGIE-app. Mocht er geen gasaansluiting op het nieuwe adres aanwezig zijn, dan beëindigen wij het contract voor gas. Voor het beëindigen van dit contract worden geen opzegkosten in rekening gebracht.
Het tijdelijk stopzetten van het contract is niet mogelijk. Mocht je tijdelijk geen eigen woning hebben, of voor een bepaalde tijd inclusief gas en elektriciteit gaan huren, dan moet het contract worden opgezegd. Hiervoor kunnen er opzegkosten in rekening gebracht gaan worden. Mocht je op den duur wel weer een energiecontract nodig hebben, dan vragen we je contact op te nemen met onze Klantenservice via 088 444 66 66.
Browserupdate aangeraden
Je browser wordt niet meer ondersteund. Gebruik Edge, Safari, FireFox of Chrome om Engie optimaal te kunnen gebruiken.