Image

Zelf wijzigingen doorgeven

Digitaal je energiezaken regelen

Soms wijzigen jouw gegevens. Je hebt bijvoorbeeld een ander rekeningnummer, je naam wijzigt of je gaat verhuizen. Hiervoor hoeft je ons niet te bellen. Je kunt deze wijzigen zelf eenvoudig online doorgeven via MijnENGIE of de ENGIE-app. Zo kan je digitaal:

  • het termijnbedrag wijzigen;
  • jouw persoonlijke gegevens wijzigen;
  • de betaalwijze wijzigen;
  • een verhuizing doorgeven;
  • en een nieuwe aansluiting toevoegen.

Het termijnbedrag wijzigen

Elke maand betaal je voor energie. Dat noemen we een maandelijks termijnbedrag. Dit bedrag is een schatting van jouw gemiddelde energiekosten per maand. We weten van tevoren namelijk niet hoeveel stroom en gas je precies gaat gebruiken. Het termijnbedrag kan je eenvoudig en snel wijzigen via MijnENGIE of de ENGIE-app.

Eén keer per jaar ontvang je een jaarafrekening. Op de jaarafrekening verrekenen we de in rekening gebrachte termijnbedragen met jouw werkelijke verbruik. Wij berekenen op dat moment ook jouw nieuwe termijnbedrag. Verwacht je dat het verbruik de komende periode wijzigt? Dan raden wij je aan het termijnbedrag aan te aanpassen. 

Image

Je persoonlijke gegevens wijzigen

Wij informeren je graag zo goed mogelijk over jouw overeenkomst. Daarom is het belangrijk dat jouw persoonlijke gegevens, zoals de adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres, kloppen. Ook jouw gegevens wijzig je eenvoudig en snel via MijnENGIE.

Betaalwijze wijzigen

Je kunt betalen via automatische incasso of acceptgiro. Je kiest zelf welke betaalwijze bij jou past. Wilt je jouw betaalwijze wijzigen? Je regelt dit eenvoudig via MijnENGIE of de ENGIE-app.

Automatische incasso

Als je betaalt via een automatische incasso machtig je ENGIE om termijnbedragen en afrekeningen automatisch van jouw bankrekening te incasseren. Je hebt altijd 8 weken de tijd om de afschrijving door jouw bank terug te laten boeken als je het niet eens bent met de incasso. Automatische incasso's vinden in de meeste gevallen plaats rond de 27e van de maand. Als de incassodatum in het weekend of op een feestdag valt, dan zullen wij het factuurbedrag een dag eerder of later incasseren.

Acceptgiro

Bij het betalen via acceptgiro zorg je zelf voor betaling van termijnbedragen en afrekeningen. ENGIE stuurt je hiervoor acceptgiro’s per post. Je bent zelf verantwoordelijk voor het op tijd betalen van acceptgiro's. Voor het betalen via acceptgiro betaal je als consument € 2,- extra per maand.

Digitaal jouw verhuizing doorgeven

Aansluiting toevoegen

Heb je één of meerdere overeenkomsten bij ENGIE? Je kan dan eenvoudig een aansluiting toevoegen. Dit regel je eenvoudig en snel via MijnENGIE. Je meldt een extra aansluiting aan als je bijvoorbeeld vanuit een tweede locatie gaat werken of een garagebox gaat huren. Ook als je bijvoorbeeld al gas hebt van ENGIE en je wilt zich voor elektriciteit aanmelden, kan dat hier.