
Zelf wijzigingen doorgeven
Digitaal je energiezaken regelen
Soms wijzigen jouw gegevens. Je hebt bijvoorbeeld een ander rekeningnummer, je naam wijzigt of je gaat verhuizen. Je kunt deze wijzigingen zelf eenvoudig online doorgeven in de ENGIE-app of via MijnENGIE. Zo kun je digitaal onder meer:
- je termijnbedrag wijzigen
- persoonlijke gegevens wijzigen
- de betaalwijze wijzigen
- een verhuizing verwerken
- je overeenkomst inzien
- een nieuwe aansluiting toevoegen
In de ENGIE-app heb je altijd alles overzichtelijk bij de hand en kun je direct wijzigingen doorvoeren als dat nodig is. Gebruik jij de app nog niet? Download hem dan jouw app store.
Termijnbedrag wijzigen
Elke maand betaal je voor energie. Dat noemen we een maandelijks termijnbedrag. Dit bedrag is een schatting van jouw gemiddelde energiekosten per maand. We weten van tevoren namelijk niet hoeveel stroom en gas je precies gaat gebruiken. Het termijnbedrag kan je eenvoudig en snel wijzigen via MijnENGIE of de ENGIE-app.
Eén keer per jaar ontvang je een jaarafrekening. Op de jaarafrekening verrekenen we de in rekening gebrachte termijnbedragen met jouw werkelijke verbruik. Wij berekenen op dat moment ook jouw nieuwe termijnbedrag. Verwacht je dat het verbruik de komende periode wijzigt? Dan raden wij je aan het termijnbedrag aan te aanpassen.

Persoonlijke gegevens wijzigen
Wij informeren je graag zo goed mogelijk over jouw overeenkomst. Daarom is het belangrijk dat jouw persoonlijke gegevens, zoals de adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres, kloppen. Ook deze gegevens wijzig je eenvoudig en snel via MijnENGIE of de ENGIE-app.Betaalwijze wijzigen
Je kunt betalen via automatische incasso of overboeking. Je kiest zelf welke betaalwijze bij jou past. Wil je jouw betaalwijze wijzigen? Je regelt dit eenvoudig via MijnENGIE of de ENGIE-app.
Automatische incasso
Als je betaalt via een automatische incasso machtig je ENGIE om termijnbedragen en afrekeningen automatisch van jouw bankrekening te incasseren. Je hebt altijd 8 weken de tijd om de afschrijving door jouw bank terug te laten boeken als je het niet eens bent met de incasso. Automatische incasso's vinden in de meeste gevallen plaats rond de 27e van de maand.
Overboeking
Bij het betalen via overboeking zorg je zelf voor betaling van termijnbedragen en afrekeningen. ENGIE stuurt je hiervoor facturen per e-mail of per post. Je bent zelf verantwoordelijk voor het op tijd betalen van de facturen.
Digitaal jouw verhuizing verwerken
Aansluiting toevoegen
Heb je één of meerdere overeenkomsten bij ENGIE? Je kan dan eenvoudig een aansluiting toevoegen. Dit regel je eenvoudig en snel via MijnENGIE. Je meldt een extra aansluiting aan als je bijvoorbeeld vanuit een tweede locatie gaat werken of een garagebox gaat huren. Ook als je bijvoorbeeld al gas hebt van ENGIE en je wilt je voor elektriciteit aanmelden, kan dat hier.
Browserupdate aangeraden
Je browser wordt niet meer ondersteund. Gebruik Edge, Safari, FireFox of Chrome om Engie optimaal te kunnen gebruiken.