Image

Alles over je termijnbedrag en betalen

Op deze pagina vind je informatie over ons termijnbedrag advies, de opbouw en het betalen van je termijnbedrag, hoe je jouw termijnbedrag en/of betaalwijze kunt wijzigen en over het treffen van een betalingsregeling.

Betaalwijze wijzigen

Je kunt betalen via automatische incasso of overboeking. Je kiest zelf welke betaalwijze bij jou past. Wil je de betaalwijze wijzigen? Je regelt dit eenvoudig via MijnENGIE of de ENGIE app.

Automatische incasso

Als je betaalt via een automatische incasso machtig je ENGIE om termijnbedragen en afrekeningen automatisch van jouw bankrekening te incasseren. Je hebt altijd 8 weken de tijd om de afschrijving door jouw bank terug te laten boeken als je het niet eens bent met de incasso. Automatische incasso's vinden in de meeste gevallen plaats rond de 27e van de maand. Als de incassodatum in het weekend of op een feestdag valt, dan zullen wij het factuurbedrag een dag eerder of later incasseren.

Overboeking

Bij het betalen via overboeking zorg je zelf voor betaling van termijnbedragen en afrekeningen. ENGIE stuurt je hiervoor facturen per e-mail of per post. Je bent zelf verantwoordelijk voor het op tijd betalen van de facturen.

Grip op je geldzaken

Niet meer uitgeven dan op je rekening staat is best een uitdaging. Geldfit helpt jou om je geldzaken fit te houden! Of om ze fit te krijgen. Ga naar Geldfit.nl voor een gratis advies dat past bij jouw financiële situatie. Ook krijg je tips over welke organisaties je bij je geldzaken kunnen helpen. Deze organisaties vind je bij jou in de buurt.

Wil je graag met iemand spreken over je situatie? Bel dan gratis en anoniem met 0800-8115. Een medewerker van Geldfit luistert naar jouw verhaal en denkt met je mee.

Klantenservice Ineke