Wat jammer dat je toch twijfelt aan jouw keuze voor ENGIE. Wij vinden het belangrijk dat je écht blij bent met je nieuwe energiecontract, daarom heb je bij ons altijd 14 dagen bedenktijd. Op deze pagina lees je wat je kunt doen bij twijfel.
Tijd om rustig na te denken
Tot 14 kalenderdagen na het ontvangen van de bevestiging van jouw contract kan je de overstap naar ons annuleren. Je hebt dus altijd de tijd om rustig over de beslissing na te denken. Annuleer je de overeenkomst? Dan gaat de overstap naar ENGIE niet door en blijf je bij de huidige energieleverancier. De bevestiging van het contract ontvang je binnen een week na de aanmelding per post of per e-mail. Je herkent hem aan het klantnummer beginnend met letter K gevolgd door cijfers (bijvoorbeeld K00123456).
Neem contant op
Klanten waarderen ons gemiddeld met een 8,0, dus twijfelen is niet nodig. Mocht je toch niet zeker zijn van de keuze, neem dan even contact op met een van onze collega’s van de klantenservice. Zij nemen graag de tijd om de overeenkomst met je door te nemen, leggen uit wat de overstap voor je betekent en kijken of er een aanbod is dat beter bij je past. Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar via telefoonnummer 088 - 444 66 22.
Via formulier annuleren
Weet je zeker dat de nieuwe overeenkomst niet bij je past? Geen probleem. Je kunt de overeenkomst eenvoudig telefonisch of via een formulier annuleren. Gebruik hiervoor het online formulier of het herroepingsformulier. Geef je de annulering binnen 14 dagen na het ontvangen van de bevestiging van het contract aan ons door, dan verwerken wij deze en zorgen we dat je klant blijft bij de huidige leverancier. Natuurlijk laten wij het je weten als we meer informatie nodig hebben én ontvang je bericht zodra jouw annulering is verwerkt.
Goed om te weten
De annulering kan het snelst verwerkt worden als wij jouw klantnummer hebben. Wij raden je daarom aan te wachten met annuleren tot je van ons de contractbevestiging met jouw klantnummer hebt ontvangen.
Veel gestelde vragen annuleren
Na het doorgeven van de annulering zal je van ons een ontvangstbevestiging gaan ontvangen. Wij gaan binnen 5 werkdagen met de annulering aan de slag. Zodra jouw annulering is verwerkt, ontvang je hiervan een bevestiging.
Het kan zijn dat onze bevestigingsbrief en jouw annulering elkaar hebben gekruist. Zodra je een bevestiging van de annulering hebt ontvangen, kan je er vanuit gaan dat jouw aanmelding is geannuleerd.
De tussenpartij zal jouw aanmelding gaan annuleren. Je zal van hen een bevestiging gaan ontvangen. Hebben zij jouw aanmelding al aan ons doorgegeven? Dan zal je een bevestiging van ons gaan ontvangen. Heb je van ons de bevestigingsbrief ontvangen, maar nog geen bevestiging van de annulering? Dan zouden we je willen vragen om contact met ons op te nemen via 088 - 444 66 22.
Na de bedenktijd is het niet meer mogelijk om de aanmelding te annuleren. Je kunt je wel aanmelden bij een andere leverancier.
Zij zullen vervolgens het contract bij ons beëindigen. Voor het voortijdig beëindigen van het contract brengen we een opzegvergoeding in rekening.
De hoogte van de opzegvergoeding is afhankelijk van de looptijd van jouw contract.
Browserupdate aangeraden
Je browser wordt niet meer ondersteund. Gebruik Edge, Safari, FireFox of Chrome om Engie optimaal te kunnen gebruiken.