Wij vinden dan ook dat iedereen onze digitale diensten zelfstandig moet kunnen gebruiken. Ook als je een beperking hebt. Daarom gaan wij onze diensten verbeteren. Hiervoor volgen wij de WCAG (Web Content Accessibility Guidelines). Op deze pagina hebben we voor je samengevat hoe toegankelijk onze digitale diensten nu zijn en hoe wij ze gaan verbeteren. Klik op de knop om de hele toegankelijkheidsverklaring te lezen.
Op dit moment voldoen onze digitale diensten voor een deel aan de toegankelijkheidsstandaard. Hieronder vind je stand van zaken per onderdeel.
Onze websites
engie.nl, energie.engie.nl en de website om het contract te verlengen zijn voor het grootste deel toegankelijk. Onder andere de toetsenbordnavigatie, het kleurcontrast en de toegankelijkheid van formulier moeten verbeterd worden.
Klantportaal MijnENGIE
Ook ons klantportaal MijnENGIE is voor het grootste deel toegankelijk. Het inloggen, de grafieken en de interactieve onderdelen zijn nog niet voor iedereen even toegankelijk.
De ENGIE-app
Onze ENGIE-app is ook voor het grootste deel voor iedereen toegankelijk. Wat we nog moeten verbeteren is de ondersteuning voor schermlezers, volgorde van de focus en de grafieken.
Wat gaan we allemaal aanpakken?
Wij hebben een plan gemaakt om onze digitale omgevingen in twee jaar te verbeteren. Het plan bestaat uit technische en organisatorische verbeterpunten. Als we dit plan volgen, voldoen we over twee jaar helemaal aan de richtlijnen van WCAG 2.1 en de verplichtingen vanuit de European Accessibility Act (EAA). Hieronder de belangrijkste verbeterpunten op een rij.
Belangrijkste technische verbeterpunten
Formulieren worden makkelijker te gebruiken
Knoppen en kleuren worden beter zichtbaar
Afbeeldingen krijgen duidelijke beschrijvingen
Video’s krijgen ondertiteling en transcript
Belangrijkste organisatorische verbeterpunten
Jaarlijkse controle en toetsing
Training voor medewerkers over toegankelijkheid
Samenwerking met leveranciers: toegankelijkheid is een eis
Planning verbeteringen
Eind 2025
Verbeterde formulieren, knoppen en interactieve elementen.
Begin 2026
Video's voorzien van een ondertiteling en transcriptie.
Halverwege 2026
Afbeeldingen voorzien van duidelijk omgeschrijvingen.
Eind 2026
Jaarlijkse controle van de toegankelijkheid van onze digitale diensten.
Feedback en contact
Heb je opmerkingen of loop je tegen een toegankelijkheidsprobleem aan? Neem dan contact met ons op via feedback.nl@engie.com of klik op de knop om het formulier in te vullen. We reageren binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, hoor je binnen 10 werkdagen hoe het verder gaat.