Image

Iedereen is welkom om klant te worden bij ENGIE. Heb je in het verleden altijd netjes de energierekening betaald bij jouw huidige en vorige energieleverancier, dan is er niets aan de hand en zijn wij voor jou de energieleverancier zonder borg. Heb je in het verleden betalingsproblemen gehad, zijn er vermoedens hiervan, of doe je een spoedaanmelding (aanmelding binnen 30 dagen), dan kan het zijn dat wij je vragen een waarborgsom te betalen.

Wat is een waarborgsom?

Een waarborgsom is een bedrag dat een energieleverancier kan vragen aan nieuwe klanten. Het komt slechts een enkele keer voor dat wij een nieuwe klant vragen een borgsom te betalen. Een energieleverancier zonder borg is er op dit moment niet in Nederland. De hoogte van de waarborgsom verschilt wel per energieleverancier. Elke energieleverancier mag namelijk zelf de hoogte van de waarborgsom bepalen.

Wanneer vragen wij een waarborgsom?

Wij vragen een waarborgsom wanneer:

  • je in het verleden bij ons een (langdurige) betalingsachterstand hebt gehad;
  • er twijfel is over het betaalgedrag.

Mocht het namelijk niet lukken om de maandelijkse energiekosten te betalen, dan heeft de leverancier altijd nog de waarborgsom achter de hand. Betaal je netjes de energiefactuur tijdens jouw contract, dan krijg je de volledige waarborgsom uiteraard terug. Ben je in het verleden klant geweest bij ENGIE en heb je toen altijd netjes betaald? Dan kan je bij ENGIE overstappen zonder borg te betalen.

Wat is de hoogte van de waarborgsom?

Bij ENGIE vragen wij een waarborgsom van maximaal € 400,- per aansluiting. Heb je gas en elektriciteit nodig, dan zal de waarborgsom maximaal € 800,- bedragen.

Aanmelden voor klanten met een bewindvoerder