Iedereen is welkom om klant te worden bij ENGIE. Heb je in het verleden altijd netjes de energierekening betaald bij jouw huidige en vorige energieleverancier, dan is er niets aan de hand en zijn wij voor jou de energieleverancier zonder borg. Heb je in het verleden betalingsproblemen gehad, zijn er vermoedens hiervan, of doe je een spoedaanmelding (aanmelding binnen 30 dagen), dan kan het zijn dat wij je vragen een waarborgsom te betalen.
Wat is een waarborgsom?
Een waarborgsom is een bedrag dat een energieleverancier kan vragen aan nieuwe klanten. Het komt slechts een enkele keer voor dat wij een nieuwe klant vragen een borgsom te betalen. Een energieleverancier zonder borg is er op dit moment niet in Nederland. De hoogte van de waarborgsom verschilt wel per energieleverancier. Elke energieleverancier mag namelijk zelf de hoogte van de waarborgsom bepalen.
Wanneer vragen wij een waarborgsom?
Wij vragen een waarborgsom wanneer:
je in het verleden bij ons een (langdurige) betalingsachterstand hebt gehad;
er twijfel is over het betaalgedrag.
Mocht het namelijk niet lukken om de maandelijkse energiekosten te betalen, dan heeft de leverancier altijd nog de waarborgsom achter de hand. Betaal je netjes de energiefactuur tijdens jouw contract, dan krijg je de volledige waarborgsom uiteraard terug. Ben je in het verleden klant geweest bij ENGIE en heb je toen altijd netjes betaald? Dan kan je bij ENGIE overstappen zonder borg te betalen.
Wat is de hoogte van de waarborgsom?
Bij ENGIE vragen wij een waarborgsom van maximaal € 400,- per aansluiting. Heb je gas en elektriciteit nodig, dan zal de waarborgsom maximaal € 800,- bedragen.
Aanmelden voor klanten met een bewindvoerder
Als bewindvoerder kunt je jouw cliënt bij ons aanmelden. Wanneer het een reguliere aanmelding of overstap betreft, met een ingangsdatum minimaal 30 dagen in de toekomst, dan kan dat via de klantenservice. In deze gevallen vragen wij geen waarborg.
Na de aanmelding dien je als bewindvoerder de beschikking te mailen naar debiteurenbeheer.nl@engie.com, waarin is aangegeven dat je namens de cliënt deze aanmelding voor energie doet. Wij zullen dan vervolgens de aanmelding controleren. Wanneer alles akkoord is, kunnen wij voor jouw cliënt afzien van de borg bij het energiecontract.
Heeft de cliënt binnen 30 dagen energie nodig? Dan is sprake van een spoedaanmelding. Bij een spoedaanmelding vragen wij een borg van € 400,- per product. Voor gas en elektriciteit is dat samen dus € 800,-. Je kunt een spoedaanmelding doen via de klantenservice.
Daarnaast zorgen wij niet alleen voor de levering van energie, maar geven we ook advies over hoe jouw cliënten op hun gas en elektra kunnen besparen. Zo zorgen we er samen voor dat de energierekening zo laag mogelijk blijft.
Debiteurenadministratie specifiek voor bewindvoerders en instantie
Snelste reactietijd binnen de branche
Zelf inzicht in het verbruik van jouw cliënten via MijnENGIE
Betalingsherinneringen komen later dan normaal in verband met binnenkomende uitkeringen
Uitzonderlijke betalingsregelingen mogelijk in overleg
Wanneer je onder bewind staat dient jouw bewindvoerder, namens jou, de aanmelding voor energie bij ons te doen. Als alles in orde is, kunnen wij afzien van de borgsom en kan je een energiecontract zonder borg krijgen. Wij leveren je dan energie en voorzien je graag van advies over het besparen op jouw energiekosten. Alleen jouw bewindvoerder kan deze aanmelding bij ons voor jou doen.
De bewindvoerder doet een aanmelding en bevestigt het contract
Je ontvangt direct bericht per e-mail dat het contract is ingegaan
De bewindvoerder mailt de beschikking naar debiteurenbeheer.nl@engie.com
Wij nemen contact op met de huidige leverancier om het contract op te zeggen
We vragen de meterstanden bij jou op. Heb je een slimme meter, dan krijgen wij deze vanzelf
De overstap is geslaagd. Vanaf nu ontvang je 100% Nederlandse opgewekte energie, geleverd door ENGIE.
Browserupdate aangeraden
Je browser wordt niet meer ondersteund. Gebruik Edge, Safari, FireFox of Chrome om Engie optimaal te kunnen gebruiken.