Duurzame artikelen lezen

Heb je moeite met het betalen van de jaarafrekening of heb je een betalingsachterstand? Dan zijn er in sommige gevallen mogelijkheden voor een betalingsregeling. Dat betekent dat je langer over bepaalde betalingen mag doen. In MijnENGIE regel je dit heel eenvoudig digitaal. Lees hieronder ook de voorwaarden voor een betalingsregeling.
 

Wacht niet te lang

Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Wacht niet te lang. Na meerdere betalingsherinneringen is de kans namelijk kleiner dat je nog een regeling kunt treffen en kunnen extra bijkomende kosten in rekening worden gebracht.
 

Voorwaarden voor een betalingsregeling

  • Een betalingsregeling word je éénmalig aangeboden. Als je je niet aan de afspraken houdt, krijg je geen nieuwe regeling.
  • Je krijgt maximaal éénmaal per jaar een betalingsregeling.
  • De bedragen van de betalingsregeling dien je zelf - op tijd - over te maken. Voor de betalingsregeling ontvang je geen acceptgirokaarten. Betaal je via automatische incasso? Dan heb je twee mogelijkheden: je maakt de bedragen van de betalingsregeling zelf over of je laat ons de bedragen automatisch van jouw rekening afschrijven.
  • Als we in de regeling geen afspraken hebben gemaakt over de maandelijkse termijnbedragen (voorheen voorschot) van de maanden die volgen, dan moet je die intussen blijven overmaken. Ook weer op tijd. Hetzelfde geldt voor jaar- of eindafrekeningen die je krijgt in de periode dat je in een betalingsregeling zit.
  • Als je zelf het maandelijkse termijnbedrag hebt verlaagd, dan treffen we geen betalingsregeling voor een bijbetaling op de jaarafrekening of eindafrekening.

Grip op je geldzaken

Niet meer uitgeven dan op je rekening staat is best een uitdaging. Geldfit helpt jou om je geldzaken fit te houden! Of om ze fit te krijgen. Ga naar Geldfit.nl voor een gratis advies dat past bij jouw financiële situatie. Ook krijg je tips over welke organisaties je bij je geldzaken kunnen helpen. Deze organisaties vind je bij jou in de buurt.

Wil je graag met iemand spreken over je situatie? Bel dan gratis en anoniem met 0800-8115. Een medewerker van Geldfit luistert naar jouw verhaal en denkt met je mee.

Klantenservice Ineke