Energie aanvragen

Spoedaanvraag energie bij ENGIE

Met spoed energie nodig?

Een nieuwe woning: een leuke verandering, maar het zorgt tegelijkertijd voor een hoop werk. Het kan dat je hierdoor bent vergeten om op tijd een energiecontract af te sluiten. Geen probleem! Bij ENGIE kun je gemakkelijk een spoedaanvraag voor energie doen.

Ook handig voor wanneer je niet verhuisd bent, maar wel met spoed op zoek bent naar een nieuwe energieleverancier. Zo kun je comfortabel genieten van jouw (nieuwe) woning. Daarbij vragen we dan wel naar de reden van je spoedaanmelding, want wanneer je energie en/of een energieleverancier hebt, dan geldt de reguliere opzegtermijn bij je huidige energieleverancier en de overstaptermijn naar ons van meer dan 30 dagen.

Hoe snel heb je energie na een spoedaanvraag?

Na je spoedaanmelding gaan wij direct aan de slag om de levering zo snel mogelijk in orde te maken. Wij streven ernaar om de versnelde aanmelding binnen een dag af te ronden en de levering van gas en/of stroom binnen 24 uur te starten.

Bekijk hieronder welke situatie voor jou van toepassing is.

Spoedaanvraag

Spoedaanmelding energie bij verhuizing

Door alle drukte van de verhuizing ben je vergeten om een contract af te sluiten bij een energieleverancier. Geen probleem! ENGIE zorgt ervoor dat je binnen korte tijd comfortabel kunt wonen. Je hoeft alleen een spoedaanvraag energie aan ons door te geven. Hiervoor volg je de volgende stappen:

  1. Je meldt je telefonisch aan bij onze Klantenservice via 088 - 444 66 66.
  2. Geef bij het invoeren van je gegevens door op welke datum je de sleutel van je nieuwe woning ontvangt.
  3. Je krijgt een bevestiging van jouw voorlopige aanmelding. Vervolgens vragen wij om een kopie van je huur- of koopovereenkomst.
  4. Ontvangen wij de juiste informatie? Dan zorgen wij dat je voorlopige aanmelding definitief wordt. Je ontvangt een bevestiging van je contract bij ENGIE.
  5. Gefeliciteerd! Je energielevering start. Geniet comfortabel van je (nieuwe) woning!

Niet verhuisd, wel spoedaanvraag?

Ben je niet verhuisd, maar wel met spoed op zoek naar een nieuwe energieleverancier? Wij helpen je graag om comfortabel te kunnen wonen. Het is belangrijk om te weten dat wij bij deze spoedaanvraag voor energie zónder verhuizing een waarborgsom voorwaardelijk stellen. Deze bedraagt € 400,- per aansluiting. Heb je een gasaansluiting en een elektriciteitsaansluiting nodig? Dan bedraagt de totale waarborgsom € 800,-. Bij een spoedaanvraag kan er afgezien worden van de 14 dagen bedenktijd.

Naast een waarborgsom vragen we je om de reden van je spoedaanvraag. Ben je of word je afgesloten van energie dan vragen we je om de brief die je hierover hebt ontvangen van je netbeheerder. Heb je wel energie en een energieleverancier en blijkt spoed niet echt nodig, dan geldt de reguliere opzegtermijn van je huidige leverancier en de overstaptermijn naar ons van meer dan 30 dagen in de toekomst.

Volg deze stappen voor een spoedaanmelding:
  1. Je meldt je telefonisch aan bij onze Klantenservice via 088 - 444 66 66.
  2. Indien nodig, stuur je ons de brief van je netbeheerder rondom het afsluiten van energie.
  3. Voor de betaling van de waarborgsom ontvang je per e-mail een factuur.
  4. Hebben wij de betaling ontvangen? Dan maken wij je aanmelding direct in orde.
  5. Je ontvangt een bevestiging van je contract bij ENGIE.
  6. Onze energielevering start!

Wat gebeurt er na jouw spoedaanmelding?

  1. 1

    Overeenkomst in je mail

    Wij versturen de overeenkomst, inclusief de startdatum van onze levering en het afgesproken termijnbedrag, naar je mailbox.

  2. 2

    14 dagen bedenktijd

    Wanneer je de overeenkomst hebt ontvangen, heb je nog 14 dagen bedenktijd. In deze periode kun je alsnog kosteloos annuleren.

  3. 3

    Wij regelen je overstap

    Wij zeggen het contract op bij jouw huidige leverancier en zorgen voor een vlekkeloze overstap. Daar hoef je zelf dus niets voor te doen.

     

     

  4. 4

    Onze levering start

    We sturen je even een berichtje wanneer onze levering start. Uiteraard zorgen we er ook voor dat je nooit zonder energie komt te zitten.

Wanneer vragen wij een waarborgsom?

Wij vragen een waarborgsom

  • wanneer je in het verleden bij ons een (langdurige) betalingsachterstand hebt gehad.
  • wanneer er twijfel is over het betaalgedrag.

Mocht het namelijk niet lukken om de maandelijkse energiekosten te betalen, dan heeft de leverancier altijd nog de waarborgsom achter de hand. Betaal je netjes de energiefactuur tijdens je contract? Dan krijg je de volledige waarborgsom uiteraard snel weer terug.

Uitzondering mogelijk voor klanten met een bewindvoerder

Wij vinden het belangrijk dat iedereen in Nederland is voorzien van energie. Daarom kunnen wij een energieleverancier zonder borg zijn voor mensen die onder bewind staan. Hier hebben wij veel ervaring mee en willen je hier dan ook graag mee helpen en je voorzien van advies. Lees hier meer over aanmelden voor klanten onder bewind.

Snel energie nodig?

Sluit vandaag nog een energiecontract bij ons af door middel van een spoedaanvraag. Wij zorgen er dan voor dat je zo snel mogelijk energie en gas geleverd krijgt.

Heb je vragen of wil je liever iemand spreken die jou helpt met een spoedaanvraag van energie? Neem dan contact op met onze Klantenservice via 088 - 444 66 66.

Klantenservice Ineke