Sinds begin april heeft ENGIE een nieuw facturatiesysteem. Dat is goed nieuws, want met dit systeem zijn we voorbereid op de toekomst en kunnen wij onze klanten nog beter helpen. Naast dit nieuwe facturatiesysteem hebben wij sinds 8 april ook een nieuw inlogsysteem voor de app en MijnENGIE. Dit systeem is veiliger dan ons oude systeem, maar het werkt wel iets anders. Op deze pagina lopen we er graag samen met jou doorheen.
Wil je voor de eerste keer sinds 8 april inloggen in de app of MijnENGIE? Dan moet je een aantal stappen doorlopen om jouw account te koppelen met ons nieuwe systeem. We hebben de stappen op een rij gezet.
Stap 1. Gebruikersnaam invullen
Vul je gebruikersnaam in en klik op de blauwe knop met de tekst 'Volgende'.
Stap 2. Wachtwoord invullen
Vul je wachtwoord in en klik op de blauwe knop met de tekst 'Volgende'.
Stap 3. Wachtwoord wijzigen
Maak een nieuw wachtwoord aan die voldoet aan alle eisen en klik op de blauwe knop met 'Wachtwoord opnieuw instellen'.
Stap 4. E-mail versturen
Klik op de blauwe knop met 'E-mail versturen'. Je ontvangt dan een e-mail met de volgende stap. Let op: het kan 15 minuten duren voordat je die e-mail ontvang.
Stap 5. E-mail is verzonden
De e-mail is verzonden. Ga naar je inbox en open de e-mail. Nog geen e-mail ontvangen? Wacht 15 minuten voordat je het opnieuw probeert en kijk voor de zekerheid even in je spambox.
Stap 6. Inloggen via de e-mail
Klik vervolgens op de blauwe knop met 'Inloggen' om in te loggen.
Stap 7. Inloggen via de code
Liever de code invullen? Ga dan terug naar de app of MijnENGIE en vul daar de code in uit de e-mail. Klik vervolgens op de blauwe knop met 'Volgende'.
Wachtwoord vergeten via MijnENGIE
Ben je je wachtwoord vergeten? Geen probleem. Je kan op twee manieren een nieuw wachtwoord aanmaken: via onze app en MijnENGIE. Volg de volgende stappen om een nieuw wachtwoord aan te maken via MijnENGIE.
Stap 1. Gebruikersnaam invullen
Vul je gebruikersnaam in en klik op de blauwe knop met 'Volgende'.
Stap 2. Wachtwoord vergeten
Klik onder de blauwe knop op ‘Wachtwoord vergeten’.
Stap 3. E-mail versturen
Klik op de blauwe knop met 'E-mail versturen'. Je ontvangt dan een e-mail met de volgende stap. Let op: het kan 15 minuten duren voordat je die e-mail ontvang.
Stap 4. E-mail is verzonden
De e-mail is verzonden. Nog geen e-mail ontvangen? Wacht 15 minuten voordat je het opnieuw probeert en kijk voor de zekerheid even in je spambox.
Stap 5. Volg de stap in de e-mail
Open de e-mail en klik op de blauwe knop met 'Wachtwoord opnieuw instellen'.
Stap 6. Nieuw wachtwoord instellen
Maak een nieuw wachtwoord aan die voldoet aan alle eisen en klik op de blauwe knop met ‘Wachtwoord opnieuw instellen’.
Stap 7. Gelukt
Je hebt je nieuwe wachtwoord goed ingesteld en bent direct ingelogd met je nieuwe wachtwoord. Je ontvangt ook bevestiging per e-mail.
Wachtwoord vergeten via de app
Wil je inloggen in de app? Volg dan onderstaande stappen om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Stap 1. Inloggegevens kwijt
Tik onder de blauwe knop op ‘Inloggegevens kwijt’ en kies vervolgens voor ‘Wachtwoord vergeten’.
Stap 2. Gegevens invullen
Vul je gebruikersnaam en e-mailadres in en tik op de blauwe knop met ‘Wachtwoord instellen’.
Stap 3. Nieuw wachtwoord instellen
Maak een nieuw wachtwoord aan die voldoet aan alle eisen en tik op de blauwe knop met ‘Wachtwoord opnieuw instellen’.
Stap 4. Gelukt
Je hebt je nieuwe wachtwoord goed ingesteld en bent direct ingelogd met je nieuwe wachtwoord. Je ontvangt ook bevestiging per e-mail.
Account aanmaken (registreren) en inloggen via de app
Heb je nog geen account voor de ENGIE-app? In onderstaande video zie je hoe je een account aanmaakt en vervolgens voor het eerst inlogt.
You are seeing this because you have not accepted our advertising cookies.
If you want to see our videos, please change your cookie preferences.
Om je zo goed mogelijk inzicht te geven in je verbruik, hebben we jouw meterstanden nodig. Heb je een slimme meter en zie je een van onderstaande schermen? Door te tikken op “Ik ga akkoord” geef je ons toestemming om jouw slimme meter op afstand uit te lezen.
Toestemming geven
Ben je nieuw in onze app? Of heb je de toestemming om jouw slimme meter uit te lezen weer ingetrokken? Dan krijg je dit scherm te zien.
Opnieuw toestemming geven
Ben je al bekend in onze app en mogen we jouw slimme meter op afstand uitlezen? Dan vragen we jou om ons opnieuw toestemming te geven. We hebben namelijk onze voorwaarden aangepast.
Geef ons toestemming
Tik op 'Ik ga akkoord', zodat we jouw slimme meter op afstand kunnen uitlezen. Je meterstanden zijn binnen 5 werkdagen (weer) te zien in de app.
Browserupdate aangeraden
Je browser wordt niet meer ondersteund. Gebruik Edge, Safari, FireFox of Chrome om Engie optimaal te kunnen gebruiken.