Image
We helpen je graag verder

Inlogproblemen?

Bekijk hier een uitgebreid stappenplan

Sinds begin april heeft ENGIE een nieuw facturatiesysteem. Dat is goed nieuws, want met dit systeem zijn we voorbereid op de toekomst en kunnen wij onze klanten nog beter helpen. Naast dit nieuwe facturatiesysteem hebben wij sinds 8 april ook een nieuw inlogsysteem voor de app en MijnENGIE. Dit systeem is veiliger dan ons oude systeem, maar het werkt wel iets anders. Op deze pagina lopen we er graag samen met jou doorheen.

Inloggen

Wil je voor de eerste keer sinds 8 april inloggen in de app of MijnENGIE? Dan moet je een aantal stappen doorlopen om jouw account te koppelen met ons nieuwe systeem. We hebben de stappen op een rij gezet.
Image

Stap 1. Gebruikersnaam invullen

Vul je gebruikersnaam in en klik op de blauwe knop met de tekst 'Volgende'.

Image

Stap 2. Wachtwoord invullen

Vul je wachtwoord in en klik op de blauwe knop met de tekst 'Volgende'.

Image

Stap 3. Wachtwoord wijzigen

Maak een nieuw wachtwoord aan die voldoet aan alle eisen en klik op de blauwe knop met 'Wachtwoord opnieuw instellen'.

Image

Stap 4. E-mail versturen

Klik op de blauwe knop met 'E-mail versturen'. Je ontvangt dan een e-mail met de volgende stap. Let op: het kan 15 minuten duren voordat je die e-mail ontvang. 

Image

Stap 5. E-mail is verzonden

De e-mail is verzonden. Ga naar je inbox en open de e-mail. Nog geen e-mail ontvangen? Wacht 15 minuten voordat je het opnieuw probeert en kijk voor de zekerheid even in je spambox.

Image

Stap 6. Inloggen via de e-mail

Klik vervolgens op de blauwe knop met 'Inloggen' om in te loggen.

Image

Stap 7. Inloggen via de code

Liever de code invullen? Ga dan terug naar de app of MijnENGIE en vul daar de code in uit de e-mail. Klik vervolgens op de blauwe knop met 'Volgende'.

Wachtwoord vergeten via MijnENGIE

Ben je je wachtwoord vergeten? Geen probleem. Je kan op twee manieren een nieuw wachtwoord aanmaken: via onze app en MijnENGIE. Volg de volgende stappen om een nieuw wachtwoord aan te maken via MijnENGIE.
Image

Stap 1. Gebruikersnaam invullen

Vul je gebruikersnaam in en klik op de blauwe knop met 'Volgende'.

Image

Stap 2. Wachtwoord vergeten

Klik onder de blauwe knop op ‘Wachtwoord vergeten’.

Image

Stap 3. E-mail versturen

Klik op de blauwe knop met 'E-mail versturen'. Je ontvangt dan een e-mail met de volgende stap. Let op: het kan 15 minuten duren voordat je die e-mail ontvang. 

Image

Stap 4. E-mail is verzonden

De e-mail is verzonden. Nog geen e-mail ontvangen? Wacht 15 minuten voordat je het opnieuw probeert en kijk voor de zekerheid even in je spambox.

Image

Stap 5. Volg de stap in de e-mail

Open de e-mail en klik op de blauwe knop met 'Wachtwoord opnieuw instellen'.

Image

Stap 6. Nieuw wachtwoord instellen

Maak een nieuw wachtwoord aan die voldoet aan alle eisen en klik op de blauwe knop met ‘Wachtwoord opnieuw instellen’.

Image

Stap 7. Gelukt

Je hebt je nieuwe wachtwoord goed ingesteld en bent direct ingelogd met je nieuwe wachtwoord. Je ontvangt ook bevestiging per e-mail.

Wachtwoord vergeten via de app

Wil je inloggen in de app? Volg dan onderstaande stappen om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Image

Stap 1. Inloggegevens kwijt

Tik onder de blauwe knop op ‘Inloggegevens kwijt’ en kies vervolgens voor ‘Wachtwoord vergeten’.

Image

Stap 2. Gegevens invullen

Vul je gebruikersnaam en e-mailadres in en tik op de blauwe knop met ‘Wachtwoord instellen’.

Image

Stap 3. Nieuw wachtwoord instellen

Maak een nieuw wachtwoord aan die voldoet aan alle eisen en tik op de blauwe knop met ‘Wachtwoord opnieuw instellen’.

Image

Stap 4. Gelukt

Je hebt je nieuwe wachtwoord goed ingesteld en bent direct ingelogd met je nieuwe wachtwoord. Je ontvangt ook bevestiging per e-mail.

Toestemming geven

Om je zo goed mogelijk inzicht te geven in je verbruik, hebben we jouw meterstanden nodig. Heb je een slimme meter en zie je een van onderstaande schermen? Door te tikken op “Ik ga akkoord” geef je ons toestemming om jouw slimme meter op afstand uit te lezen.
Image

Toestemming geven

Ben je nieuw in onze app? Of heb je de toestemming om jouw slimme meter uit te lezen weer ingetrokken? Dan krijg je dit scherm te zien.

Image

Opnieuw toestemming geven

Ben je al bekend in onze app en mogen we jouw slimme meter op afstand uitlezen? Dan vragen we jou om ons opnieuw toestemming te geven. We hebben namelijk onze voorwaarden aangepast.

Image

Geef ons toestemming

Tik op 'Ik ga akkoord', zodat we jouw slimme meter op afstand kunnen uitlezen. Je meterstanden zijn binnen 5 werkdagen (weer) te zien in de app.