ENGIE in online magazine Schoon

Op maandag 12 oktober is het online magazine SCHOON over het Klimaatakkoord verschenen. De NVDE maakte dit magazine en de bijbehorende film in opdracht van het Voortgangsoverleg van het Klimaatakkoord. Ed Nijpels heeft het magazine online aangeboden aan minister Wiebes. 

Het doel van SCHOON is het enthousiasmeren van een breed publiek. We laten zien dat er al veel gebeurt, in allerlei sectoren, om klimaatverandering te verminderen en toont hoe de  hobbels die in de weg staan, kunnen worden overwonnen. 

SCHOON portretteert vijftien Klimaat Masters, die voorop lopen in het uitvoeren van het Klimaatakkoord, met projecten met wow-gevoel. Alle thema’s komen aan de orde. Een van de klimaatmasters die geportretteerd werd is Willem Dedden van ZES. ENGIE is als grootste aandeelhouder en mede oprichter van ZES nauw betrokken bij dit bedrijf dat binnenvaartschepen elektrisch en emissie loos wil laten varen.
In het magazine worden verder nog twee andere projecten benoemd waar ENGIE bij is betrokken: Haagse aardwarmte Leyweg en de proeven met de waterstoftrein tussen Leeuwarden en Groningen.

Het magazine is te vinden op: www.schoonmagazine.nl
Er is ook een filmpje gemaakt over het magazine.