Alles over je eindafrekening
Heb je van ons een eindafrekening ontvangen? Op deze pagina vind je meer informatie.
Ga je verhuizen of stap je over naar een andere leverancier? Dan ontvang je van ons een eindafrekening. In de eindafrekening verrekenen wij jouw verbruik met wat je iedere maand als termijnbedrag hebt betaald. Heb je minder verbruikt dan vooraf berekend in het termijnbedrag? Dan ontvang je dit geld van ons terug. Is je verbruik hoger? Dan moet je bijbetalen.
Stappenplan opzeggen energiecontact
-
1.
Opzeggen of overstappen
Je zegt zelf je energiecontract op of je stapt over naar een andere leverancier.
-
2.
Informatie opzegvergoeding
Je ontvangt een e-mail of brief met meer informatie rondom een mogelijke opzegvergoeding.
-
3.
Einde contract
Op de afgesproken datum beëindigen wij jouw contract en word je mogelijk overgenomen door jouw nieuwe leverancier.
-
4.
Eindafrekening
Binnen 6 weken na de einddatum ontvang je van ons de eindafrekening.
-
5.
Optioneel: laatste incasso
Wij incasseren termijnbedragen altijd achteraf. Het kan dus voorkomen dat je na je eindafrekening nog 1 termijnbedrag moet betalen.
Meterstanden doorgeven
Oorzaken hoge eindafrekening
Is je eindafrekening hoger dan verwacht? Dit kan verschillende oorzaken hebben.
- Je bent net verhuisd
- Je bent geen klant meer bij ENGIE
- De geschatte meterstanden zijn te laag
- Het was een koude winter
- Je bent meer thuis geweest of de gezinssamenstelling is veranderd
- De kwaliteit van het gas was laag
- Hieronder leggen we de mogelijke oorzaken verder uit.
Veelgestelde vragen
Browserupdate aangeraden
Je browser wordt niet meer ondersteund. Gebruik Edge, Safari, FireFox of Chrome om Engie optimaal te kunnen gebruiken.
InternetExplorerWarning/SubTitle
- Chrome
- Firefox
- Safari
- Edge