gracht in stad van bovenaf

Boetevergoeding aanvragen

Boete vorige leverancier vergoeden

Stap je over naar ENGIE voordat de overeenkomst bij je oude energieleverancier is beëindigd? Geen zorgen! Want als jij overstapt naar ENGIE betalen wij deze (gedeeltelijk) aan je terug. Wij willen namelijk dat je écht blij bent met je keuze voor ENGIE en dat je niet voor vervelende verrassingen komt te staan.

Wanneer kom ik in aanmerking voor een boetevergoeding?

In de bevestiging van jouw nieuwe contract staat duidelijk of wij de boete van je vorige leverancier vergoeden. Meestal geldt het volgende:

  • Kies je voor een ENGIE contract met een looptijd van 3 jaar of langer? Dan vergoeden wij de boete meestal tot een maximum van € 125,- per gas- of stroomaansluiting. Ga je een overeenkomst aan voor gas én stroom? Dan vergoeden wij jouw eventuele boete in totaal tot maximaal € 250,-.
  • Als je hebt gekozen voor een contract met een looptijd van 1 jaar of onbepaalde tijd, dan wordt de boete niet vergoed. 

Goed om te weten: wij vergoeden nooit door de oude leverancier in rekening gebrachte boetes voor ontvangen instapkortingen, welkomstpremies, cadeaubonnen of (welkomst)cadeaus. De terugbetaling van de boetevergoeding en verbruikskosten worden ook niet door ons vergoed.

 

Het proces

  1. 1

    Betaling eindafrekening oude leverancier

    Nadat onze levering gestart is, ontvang je van je oude leverancier een eindafrekening. Deze afrekening, inclusief de boete, moet je zelf aan je oude leverancier betalen.

  2. 2

    Boete digitaal indienen

    Boete ontvangen? Dan kun je deze (gedeeltelijk) bij ons declareren. Dit kan eenvoudig via MijnENGIE of onze handige ENGIE-app. Wij hebben hiervoor de volledige eindafrekening nodig.

  3. 3

    Verwerken van je aanvraag

    Zodra wij jouw aanvraag hebben ontvangen, gaan wij ermee aan de slag. Binnen 5 werkdagen laten wij je weten welk bedrag je van ons terugkrijgt.

  4. 4

    Uitbetaling boetevergoeding

    De boetevergoeding wordt 12 weken na de startdatum van het energiecontract uitbetaald.

Veelgestelde vragen over boetevergoeding

Ontdek de ENGIE-app

Met je MijnENGIE account heb je ook toegang tot de unieke ENGIE-app! Meer dan 10.000 klanten gebruiken hem al. En dat is niet voor niets. Zo heb je alle functionaliteiten beschikbaar op jouw smartphone. Benieuwd? Download ‘m dan snel in de App Store of ontdek het op Google Play.

Image
Image

Profiteer ook van MijnENGIE

Digitaal je energiezaken inzien en direct wijzigen? Dat kan heel eenvoudig via jouw persoonlijke pagina in MijnENGIE. 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Nog geen account? Een account voor MijnENGIE is binnen 1 minuut aangemaakt. Het enige wat je nodig hebt is je klantnummer, postcode en huisnummer. Je klantnummer vind je bovenaan de communicatie die je van ons ontvangt.