Een nieuwe onderneming of locatie: een leuke verandering, maar het zorgt tegelijkertijd voor een hoop werk. Het kan dat je hierdoor bent vergeten om op tijd een energiecontract af te sluiten. Geen probleem! Bij ENGIE kun je gemakkelijk een spoedaanvraag voor energie doen. Ook handig voor wanneer je niet verhuisd bent, maar wel met spoed op zoek bent naar een nieuwe energieleverancier. Zo kun je comfortabel genieten van je (nieuwe) onderneming of locatie!
Spoedaanmelding energie bij verhuizing naar een nieuw pand
Door alle drukte van de verhuizing naar de nieuwe locatie ben je vergeten om een contract af te sluiten bij een energieleverancier. Geen probleem! ENGIE zorgt ervoor dat je binnen korte tijd comfortabel kunt wonen. Je hoeft alleen een spoedaanvraag energie aan ons door te geven. Hiervoor volg je de volgende stappen:
Je meldt je telefonisch aan bij onze Ondernemersdesk via 088 - 444 66 50.
Geef aan ons door op welke datum je de sleutel van je nieuwe pand ontvangt.
Je krijgt een bevestiging van je voorlopige aanmelding. Vervolgens vragen wij om een kopie van je huur- of koopovereenkomst.
Ontvangen wij de juiste informatie? Dan zorgen wij dat je voorlopige aanmelding definitief wordt. Je ontvangt een bevestiging van je contract bij ENGIE.
Gefeliciteerd! Je energielevering start. Geniet comfortabel van je nieuwe pand!
Niet verhuisd, wel een spoedaanvraag
Ben je niet verhuisd naar een nieuw pand, maar wel met spoed op zoek naar een nieuwe energieleverancier? Wij helpen je graag om comfortabel te kunnen ondernemen. Het is belangrijk om te weten dat wij bij deze spoedaanvraag voor energie zónder verhuizing een waarborgsom voorwaardelijk stellen. Deze bedraagt € 400,- per aansluiting. Heb je een gasaansluiting en een elektriciteitsaansluiting nodig? Dan bedraagt je totale waarborgsom € 800,-. Bij een spoedaanvraag kan er afgezien worden van de 14 dagen bedenktijd.
Volg deze stappen voor een spoedaanmelding
Je meldt je telefonisch aan bij onze Ondernemersdesk via 088 - 444 66 50.
Voor de betaling van de waarborgsom ontvang je per e-mail een factuur.
Hebben wij de betaling ontvangen? Dan maken wij je aanmelding in orde.
Je ontvangt een bevestiging van je contract bij ENGIE.
Onze energielevering start!
Wat gebeurt er na je aanmelding?
1
Direct bericht per e-mail
2
Je hebt 2 weken bedenktijd
3
ENGIE zegt je huidige contract op
4
Online meterstanden doorgeven
5
Welkom bij ENGIE!
Wanneer vragen wij een waarborgsom?
Als je in het verleden bij ons een (langdurige) betalingsachterstand hebt gehad
Wanneer er twijfel is over het betaalgedrag.
Mocht het namelijk niet lukken om de maandelijkse energiekosten te betalen, dan heeft de leverancier altijd nog de waarborgsom achter de hand. Betaal je netjes de energiefactuur tijdens je contract? Dan krijg je de volledige waarborgsom uiteraard terug.
Uitzondering mogelijk voor klanten met een bewindvoerder
Wij vinden het belangrijk dat iedereen in Nederland is voorzien van energie. Daarom kunnen wij een energieleverancier zonder borg zijn voor mensen die onder bewind staan. Hier hebben wij veel ervaring mee en we willen je hier dan ook graag mee helpen en je voorzien van advies.
Als bewindvoerder kun je je cliënt bij ons aanmelden
Wanneer het een reguliere aanmelding of overstap betreft, met een ingangsdatum minimaal 30 dagen in de toekomst, dan kan dat via onze website of via de Ondernemersdesk. In deze gevallen vragen wij geen waarborg.
Na de aanmelding dien je als bewindvoerder de beschikking te mailen naar debiteurenbeheer.nl@engie.com, waarin is aangegeven dat je namens je cliënt deze aanmelding voor energie doet. Wij zullen dan vervolgens de aanmelding controleren. Wanneer alles akkoord is, kunnen wij voor je cliënt afzien van de borg bij het energiecontract.
Heeft je cliënt binnen 30 dagen energie nodig? Dan is sprake van een spoedaanmelding. Dit gaat echter wat anders dan een reguliere aanmelding voor energie. Spoedaanmeldingen voor klanten onder bewind gaan bij ons altijd in overleg. Neem daarom bij spoed contact met ons op via 088 - 769 1024 of per e-mail via debiteurenbeheer.nl@engie.com. Onze afdeling Bijzonder Beheer helpt je graag verder!
Daarnaast zorgen wij niet alleen voor de levering van energie, maar geven we ook advies over hoe je cliënten op hun gas en elektra kunnen besparen. Zo zorgen we er samen voor dat de energierekening zo laag mogelijk blijft.
Hoe snel leveren jullie energie na een spoedaanvraag?
Na je aanvraag gaan wij direct aan de slag om de levering zo snel mogelijk in orde te maken. Wij streven ernaar om de versnelde aanmelding binnen een dag af te ronden en de levering van gas en/of stroom binnen 24 uur te starten.
Snel een energiecontract afsluiten
Sluit vandaag nog een energiecontract bij ons af door middel van een spoedaanvraag. Wij zorgen er dan voor dat je zo snel mogelijk energie en gas geleverd krijgt! Wil je meer weten over een spoedaansluiting door ENGIE? Neem contact op met onze collega's van de Ondernemersdesk. Zij beantwoorden je vragen graag!