Wat jammer dat je toch twijfelt aan je keuze voor ENGIE. Wij vinden het belangrijk dat je écht blij bent met je nieuwe energiecontract, daarom heb je bij ons altijd 14 dagen bedenktijd. Op deze pagina lees je wat je kunt doen bij twijfel.
Tijd om rustig na te denken
Tot 14 kalenderdagen na het ontvangen van de bevestiging van je contract kun je je overstap naar ons annuleren. Je hebt dus altijd de tijd om rustig over je beslissing na te denken. Annuleer je je overeenkomst? Dan gaat je overstap naar ENGIE niet door en blijf je bij je huidige energieleverancier. De bevestiging van je contract ontvang je binnen een week na je aanmelding per post of per e-mail. Je herkent hem aan het klantnummer beginnend met letter K gevolgd door cijfers (bijvoorbeeld K00123456).
Heb je twijfels?
Klanten waarderen ons gemiddeld met een 8,0, dus twijfelen is niet nodig. Mocht je toch niet zeker zijn van je keuze, neem dan even contact op met een van onze collega’s van de Ondernemersdesk. Zij nemen graag de tijd om de overeenkomst met je door te nemen, leggen uit wat de overstap voor je betekent en kijken of er een aanbod is dat beter bij je past. Onze Ondernemersdesk is op werkdagen bereikbaar via 088 - 444 66 50.
Weet je zeker dat jouw nieuwe overeenkomst niet bij je past? Geen probleem. Je kunt je overeenkomst eenvoudig telefonisch of via het online formulier annuleren. Geef je je annulering binnen 14 dagen na het ontvangen van de bevestiging van je contract aan ons door, dan verwerken wij deze altijd en zorgen we dat je klant blijft bij je huidige leverancier. Natuurlijk laten wij het je weten als we meer informatie nodig hebben én ontvang je bericht zodra je annulering is verwerkt.
Goed om te weten: we kunnen je annulering het snelst verwerken als we je klantnummer hebben. Wij raden je daarom aan te wachten met annuleren tot je van ons de contractbevestiging met je klantnummer hebt ontvangen.
Na het doorgeven van je annulering zul je van ons een ontvangstbevestiging ontvangen. Wij gaan binnen 5 werkdagen met je annulering aan de slag. Zodra je annulering is verwerkt, ontvang je hiervan een bevestiging.
Het kan zijn dat onze bevestigingsbrief en je annulering elkaar hebben gekruist. Zodra je een bevestiging van je annulering hebt ontvangen, kun je er vanuit gaan dat je aanmelding is geannuleerd.
De tussenpartij zal je aanmelding gaan annuleren. Je zult van hen een bevestiging ontvangen. Hebben zij je aanmelding al aan ons doorgegeven? Dan ontvang je een bevestiging van ons. Heb je van ons de bevestigingsbrief ontvangen, maar nog geen bevestiging van de annulering? Dan zouden we je willen vragen om contact met ons op te nemen via 088 - 444 66 50.
Na de bedenktijd is het niet mogelijk om je aanmelding kosteloos te annuleren. Je zult van ons een opzegvergoeding gaan ontvangen. De hoogte van de opzegvergoeding is afhankelijk van de looptijd van je contract.
Browserupdate aangeraden
Je browser wordt niet meer ondersteund. Gebruik Edge, Safari, FireFox of Chrome om Engie optimaal te kunnen gebruiken.