Natuurlijk vinden wij het jammer dat je overweegt jouw zakelijke energiecontract op te zeggen, maar wij helpen je graag het zo goed mogelijk te regelen. Op deze pagina lees je daarom precies hoe je jouw contract met ons kunt beëindigen en waar je rekening mee moet houden. Onaangename verrassingen voorkomen we namelijk graag. Zolang je klant bent, maar ook als je vertrekt.
Je kunt jouw contract telefonisch opzeggen via 088 - 444 66 50. Houd er wel rekening mee dat wij soms wel een boete (opzegvergoeding) in rekening brengen als je jouw overeenkomst beëindigt voor de einddatum die we samen hebben afgesproken.
Benaderd met een aanbod?
Regelmatig bellen er klanten die zijn benaderd met een
aanbieding. Soms blijkt dit echt interessant en kun je jouw energiekosten
verlagen, maar niet altijd. Wil je zeker weten of overstappen verstandig is?
Bel ons en we zoeken het meteen voor je uit. Onze adviseurs zijn op
werkdagen van 09.00 uur tot 17.00 uur bereikbaar via 088 - 444 66 25.
Stap je over naar een andere energieleverancier, dan zegt die het energiecontract bij ons op. Je hoeft dus niets te doen.
Natuurlijk ben je als ondernemer altijd op zoek naar de beste prijs voor jouw energie. Dat begrijpen wij. Neem daarom altijd even contact met ons op als je wil overstappen naar een andere energieleverancier.
Wij leggen uit wat de overstap (financieel) voor jou betekent en kijken of je écht voordeliger uit bent
Wij controleren of je ons een boete (opzegvergoeding) moet betalen
Wij horen graag wat wij kunnen verbeteren aan onze dienstverlening
Opzeggen om een andere reden
Soms heb je een bijzondere of verdrietige reden om jouw contract voor zakelijke energie op te zeggen. Dan staan wij je graag persoonlijk te woord. Denk daarbij aan:
Beëindigen van het bedrijf
Overlijden van de eigenaar
Verplaatsen van activiteiten naar het buitenland
Vanzelfsprekend zorgen we ervoor dat de opzegging vlekkeloos verloopt, zodat je er zo min mogelijk omkijken naar hebt. Bel ons op 088 - 444 66 50, dan helpen wij je verder.
Veelgestelde vragen over het opzeggen van een contract
Je kunt jouw contract telefonisch opzeggen. Houd er wel rekening mee dat wij soms een boete (opzegvergoeding) in rekening brengen als je jouw overeenkomst beëindigt voor de einddatum die we samen hebben afgesproken.
De opzegtermijn van een overeenkomst is 30 dagen. Zeg je vandaag op, dan eindigt onze overeenkomst dus over een maand. Houd je wel rekening met de einddatum van jouw overeenkomst? Deze vind je in MijnENGIE. Zeg je een overeenkomst op vóór de einddatum, dan kunnen wij een boete in rekening brengen.
De einddatum van jouw overeenkomst vind je in MijnENGIE. Ben je jouw wachtwoord en/of gebruikersnaam vergeten of kom je er niet uit? Neem dan even contact op met onze Ondernemersdesk via 088 - 444 66 50.
Stap je over naar een andere energieleverancier? Dan zegt die het energiecontract bij ons op. Je hoeft dus niets te doen. Wil je zeker weten of overstappen verstandig is? Bel ons op 088 - 444 66 50 en we zoeken het meteen voor je uit.
Verbreek je jouw overeenkomst voor de einddatum die we hebben afgesproken? Dan kunnen wij een boete (opzegvergoeding) in rekening brengen. De hoogte hiervan is afhankelijk van jouw verbruik en van de resterende looptijd van jouw overeenkomst.
Verbruik je minder dan 10.000 m3 gas en/of 20.000 kWh elektriciteit? Dan geldt voor jou het volgende:
Resterende looptijd contract minder dan 1,5 jaar: € 50,- per product (gas of stroom)
Resterende looptijd contract tussen de 1,5 en 2 jaar: € 75,- per product
Resterende looptijd contract tussen de 2 en 2,5 jaar: € 100,- per product
Resterende looptijd contract meer dan 2,5 jaar: € 125,- per product
Verbruik je meer dan 10.000 m3 gas en/of 20.000 kWh elektriciteit en verbruik je jouw energie overwegend zakelijk? Dan is de eventuele boete 15% van de resterende (verwachte) contractwaarde.
Alleen als in jouw overeenkomst expliciet de speciale voorwaarde 'Altijd kosteloos opzeggen' is opgenomen, brengt ENGIE geen boete (opzegvergoeding) in rekening. Benieuwd of je een boete moet betalen als je opzegt? Bel ons, dan zoeken we het uit.
Je hebt bij ons altijd 14 dagen bedenktijd. Deze gaat in op het moment dat je de bevestiging van jouw contract ontvangt. Binnen deze 14 dagen kun je het contract eenvoudig digitaal annuleren. Ben je te laat met annuleren en wil je toch jouw contract opzeggen? Dat kan. Mogelijk brengen wij hiervoor wel een boete in rekening. Ben je te laat met annuleren en wil je toch jouw contract opzeggen? Dat kan. Mogelijk brengen wij hiervoor wel een boete in rekening.
Verhuist jouw bedrijf naar een nieuwe locatie? Dan komt daar veel bij kijken. Gelukkig verhuist jouw energiecontract gewoon met je mee. Dat regel je gemakkelijk en snel via MijnENGIE. Wij regelen de rest.
Browserupdate aangeraden
Je browser wordt niet meer ondersteund. Gebruik Edge, Safari, FireFox of Chrome om Engie optimaal te kunnen gebruiken.